Catch the Butterflies | Scratch game | Игра с кликане

Тази игра е с лесен код. 
Какво се използва?
Един спрайт - пеперуда с осем костюма. Ресурс на Скрач, който е дублиран няколко пъти и са му сменени цветовете.
Надпис -WIN с ресурс на Скрач за букви.
Декор, който е направен в графичния редактор на Скрач.
Код на пеперудата
Състои се от три сценария.
1. Преди да започнете създайте две променливи в категории от променливи (тъмно оранжев), съответно с имена Points и Timer.
2. Имат чек и се появяват в сцената. За да се спести място, изберете с десен бутон на мишката променливата Timer и кликнете върху опцията large readout.

3. Започнете да пишете кода.
Първата част.

Използвайте следните блокове: при стартиране със зелен флаг, направи Points на 0; Отиди на позиция х:34, у:-19; Кажи: Collect 25 butterflies to win before the time is over! за 2.5 сек. Направи размера на този спрайт на 43%, т.к. пеперудите са доста големи. Последният блок е Покажи се!
Втората част.

Използвайте следните блокове: Когато този спрайт се кликне, Сменяй променливата Points  с 1; пусни звук 'Поп', блок скрий се, блок отиди на случайна позиция, блок смени костюм, блок изчакай 0.3 сек, блок покажи се.
Този сценарий внася разнообразието от различни пеперуди на сцената, които се скриват след като кликнете върху тях и сменят позицията, която се генерира автоматично без допълнителен контрол.
Трета част.

Използвайте следните блокове: старт със зелен флаг; направи променлива Timer на 30; изчакай 1.5 сек (времето е предвидено, докато тече надписа на пеперудата в началото на играта с инструкции как се играе и какво се иска от играча); следва блок Forever (завинаги), който ще се извършва, докато някоя от вмъкнатите в него събития не се изпълни. 
Вмъкнати са три блока Ако-тогава (If - then):
- Първият прави проверка за броя на точките и ще се изпълнява, докато Points<25. Тук е вложен контролът и смяната на Timer, който в случая е заложен да започва от 30. Времето да се сменя на всяка 1 сек и да намалява с -1 с помощта на блоковете изчакай 1 сек и смени Време с -1.
- Вторият прави проверка за точките, когато стане Points=25 да се стартира избран звук и след това играта да спре.
- Третият е свързан с променливата за Време (Timer) и следи дали времето е равно на 0 (нула). Ако се изпълни се стартира звук Alert, спрайта използва блок кажи: Play again за 2 сек и блок спри всичко - край на играта.
Код на текста WIN
Блоковете са: стартирай със зелен флаг; изчакай 1 сек и се скрий; блок чакай докато променливата Points=25 и се покажи.

Това е от нас! Опитайте играта и кода! Внесете ваши идеи и ги споделете!
Играй тук Catch the Butterflies:
Забавлявайте се!
Вижте другите уроци от програмирай със Скрач->.