Witch party | Scratch game | code | Игра с влачене на предмети

Witch party time.
Dress me quickly so I don't expose myself without any clothes on. Put the clothes on me in the right place.
Have fun at our witch party!
Време за купон на вещици.
Облечи ме бързо, за да не се излагам без дрехи. Поставете дрехите ми на правилното място.
Забавлявайте се на нашия купон за вещици!

Време е за парти. Трябва да се облечеш бързо преди да си се пренесла на мястото за парти.

Тук ще видите как се отива на определена позиция, ще използвате блока wait и ще сменяте декора. Изберете два декора/фона. Нашите са Witch House и Woods - модифицирахме втория с нови цветове и добавихме от първия вещерския казан. Нарисувахме огън под гърнето.

Нашата основна героиня е Violet, която при старта на играта се намира в своята вещерска стая. Покрай нея има дрехи, които чрез влачене ще поставите върху нея, за определено време, преди да се пренесе на мястото в гората.


Какво казва кода на Виолета?

Лявата част от сценария поставя Виолета при натискане на зеления флаг, слага зад нея фона с нейната стая (Witch House), и стартира музика, която вмъкнахме от библиотеката със звуци на Скрач.. 

Дясната част започва при стартиране на играта. Два поредни блока "Кажи", следвани от блок "Изчакай", отново блокове "Кажи", блок "смени декора" и завършва с блок "Изпрати съобщение с името Show witches". 

Идеята е да имате достатъчно време, за да облечете Виолета и да не се окажете в гората с липсващи части от облеклото ѝ.

Дрехите на Виолета са пола, престилка, туника, обувки и шапка. Кодът за всеки е един и същ, с една разлика, разположени са на различно място, за да ги виждате. Поиграхме си с нейните дрехи в графичния редактор на Скрач. 


Какво казва кода на полата?

Лявата част от кода - Отиди на определена позиция и се покажи при старт на играта със зеления флаг. Сценарият с начален блок "Когато този спрайт се кликне", следва с блок "стартира звук" и блок "Кажи", за да се ориентирате каква е дрехата. 

Третата част от сценария: В Скрач не е позволено да се влачат спрайтовете по време на игра. За да се осъществи, използвайте от категория СЕТИВА (светло-синьо)  блока "режим на теглене-разрешено" (set drag mode - draggable). 

Този код е валиден за всички дрехи. Как да ги позиционирате без да се опитвате да въвеждате точни координати по х и у.  Разположете дрехите в сцената. Блокът "отиди до х: у:" автоматично подпълва координатите по х и у. След това за всеки спрайт-дреха, изберете блок отиди до х: у: и го сложете след блока за начало на игра.

Какво казва кода на двете вещици приятелки?

Fairy

Първо - при старт със зелен флаг - скрий се и отиди на определна позиция. Второ - стартира с "блок "когато получа съобщение Show witches", блок "покажи се", блок за звук (стартирай звука....) и блок за говорене "кажи .....".

Witch


Първо - скрий се при старт на игра със зелен флаг. Второ - стартира с "блок "когато получа съобщение Show witches", блок "покажи се", блок за звук (стартирай звука....) и блок за говорене "кажи .....".и завършва с блок за звук "стартирай звук .....".

Това е от нас! Може да пробвате с други идеи и да споделите!

Вижте и другите уроци за програмиране със Скрач ->.