Hunter shark | Scratch code game | Arrows control - контрол със стрелките

Акулата ловец е игра с контрол със стрелките от клавиатурата или кликане върху акулата, която започва да следва мишката или пръста ви.. 

В този код се използват блоковете change x и change y; принципа за бърз стоп на играта с блок "stop all". Тази игра е подходяща за игра от компютър.

Акулата ловец

Спрайта е готов от библиотеката на Скрач. Той съдържа три костюма. Изберете един от всичките. Идеята на кода е да се контролира със стрелките с определена стъпка.

Стартът на сценария е с блок за събитие - "when green flag clicked". Първите два сценария са за контрола на акулата. Вместени са в блоковете за контрол - завинаги, т.е. да е валидно през цялото време. Вмъкваме блоковете , ако-тогава с условия в зависимост от натиснатата стрелка - up, down, left, right. Вмъкнати са блоковете change x и change y, нужни за придвижване съответно по х и у координатите с 10 единици.

Последната част от сценария е акулата да стартира винаги от една позиция, която в случая е х:-72 у:75. При започване на играта акулата казва накратко правилата на играта с блока say:"Catch 20 fishes and beware of the great shark!" for 3 sec. Изберете време, което е достатъчно, за да бъде прочетено. Следва блок завинаги, в който е вместен блок ако-тогава, в него проверяваме дали акулата докосва риба (sprite fish). При всяко изпълнение на условието да се чува звук с блока start sound Collect.

Рибата

За по-голямо разнообразие в играта са сложени три костюма на този спрайт, все пак в океана има голямо разнообразие от риби. Трите сценария на рибата започва с блок за събитие - "when green flag clicked".
От категорията за променливи създайте такава с подходящо име - в случая е зададено име Catched fishes. В първия сценарий при старт на играта винаги даваме стойност нула (0) и поставяме в случайна позиция рибата. Вторият сценарий казва - изчакай докато променливата Catched fishes=20.. СЛедван от блок кажи "You win" за 2 сек. и край на сценария и съответно на играта с блок за спри всичко (stop all). Третият сценарий при старт на играта блок смени костюма на героя с Fish-a., следван от блок завинаги с вмъкнати блокове  ако-тогава: Ако докосва акула, тогава смени променливата Catched fishes с 1.Следва блок за смяна на костюма на рибата и блок премести се на случайна позиция.

Акула - Т

Това е акулата, която е ловец на синята акула. Идеята е, докато ловите рибки, да се пазите от по-голямата акула от вас. Кодът за акула-Т започва също с натискане на зеления флаг. Последователността от блокове в първата част:

Блок "Скрий се"; Блок "отиди на позиция х:-216 у:-164, блок "изчакай 4 сек" ( периода, в който синята акула дава указания за играта); блок "Покажи се". Следват блок "завинаги", в който е вмъкнат блок "придвижи се за 1 сек на случайна позиция" и блок "изчакай 1 сек". Вторият сценарий е с блок "изкчакай, докато докоснеш акула", блок "пусни звука "дам дам дааам", докато свърши; блок "кажи You lost за 2 сек", блок спри всичко..

Блоковете Кажи или мисли -  каква е разликата?

Реално тези два блока правят едно и също. От програмистта зависси кой блок ще използва.

Блок спри всичко "stop all"

Този блок се изпозлва в игри само, които започват с блок "когато зелен флаг се натисне". В игри, които започват с блокове като When this sprite clicked, блока stop all няма да спре играта.

Радвам се, че стигна до тук! До скоро!

Вижте другите уроци от програмирай със Скрач->