Скачащият дракон е игра с движение с помощта на спейсбар или кликане с мишка върху дракона.
Към драконът се търкалят въртящи се топки, които той трябва да избегне. Има 3 живота. Всяко докосване от топка отнема по 1 живот. Всяка преодоляна топка от дракона дава +1 точка.
В кода на тази игра ще:
- използвате блокове REPEAT;
- създадете променлива "Животи" / Lives;
- анимирате обекти.
Преди да изградите сценариите трябва да създадете две променливи: Lives и Score, в категория ПРОМЕНЛИВИ. Ако не може да се сетите как става вижте тук ->.
Изберете своите спрайтове. Нашият дракон е от готовите ресурси за спрайтове в Скрач. Топката изрисувахме сами с инструментите на графичния редактор. Фонът е от ресурсите на Скрач.
В сценария на дракона сложете блокове REPEAT (повтори), за да има плавни скокове .
Драконът
Контрол на играта за скачане със спейсбар |
Драконът започва с три живота. Този спрайт има два сценария.
Ляв сценарий: започва със старта на играта с блок "When green flag clicked". Приравняваме променливата животи на 3 с блока ""Set Lives to 3"". С блока отиди на позиция "go to x:-135; y: -120", поставяме дракона долу вляво на сцената. Вмъкваме два последователни блока кажи за 2 сек.: "Say "Hi! Push space to jump!" to 2 sec" и "Say "Beware from the rolling balls!" to 2 sec", с които указваме на играча как да играе. В този сценарий след това следва блокът завинаги, в който е вмъкнат блок, който проверява дали драконът докосва топката " If touching Beachball" then", следван от блок промени животи с -1. Драконът губи по 1 живот след като е докоснат от топката и блок изчакай 1 сек. С този блок изчакай, се коригира един бъг в играта. Ако го няма драконът ще загуби всичките си животи наведнъж. Така топката подминаава дракона и му отнема само един живот.
Десен сценарий: той е за движението на дракона, по-точно за възможността да скача. Използван е блока за контрол "When space key pressed". Може да използвате и друга възможност за контрол например "When this sprite clicked". В зависимост какъв е контрола за скачане, такава ще е инструкцията в левия сценарий. В тази игра анимирането на скачането е постигнато с блока ПОВТОРИ (10), който прави гладко и естествено това движение. Първият блок повтори придвижва дракона нагоре с 20 по координата у, а вторият - придвижва дракона надолу с -20 по координата у.
Контрол на играта за скачане с кликане върху дракона |
Топката
Game Over!
Играта с нейните правила: