Днес ще научите как да направите подобна игра като Bat dinner.
Връзка към Скрач: https://scratch.mit.edu/projects/626160767
Какво се използва в кода на играта?
- Програмиране движение в посока курсора на мишката;
- използване блока if touching;
- плъзгане на случайна позиция;
- нулиране на точките;
- Допълнителни събития с Broadcast;
- смяна на костюмите;
- използване на блокове от категория Моите блокове (розово);
- set rotation style "left-right".
Подготовка преди да изграждате сценария.
- Създайте променлива с подходящо име. В случая е Insects.
- Изберете фон. В случая е избран Woods. Преработени са цветовете от оригинала.
Идеята на тази игра:
Вие сте прилеп на лов за своята вечеря в гората. През нощта има птици (в случая сова), които може да ви хванат, докато се храните. Спрайтовете са три: прилеп, сова и насекоми. Всеки от тях има различни костюми, с което се въвежда движение в полета на спрайтовете.
Прилепът
Изберете главния спрайт - прилепа, от библиотеката на Скрач. Кодът му се състои в това по време на играта да следва мишката или вашият пръст (за мобилно устройство).
Десните три сценария отгоре надолу:
1. Това е кода за движение. Прилепа следва мишката по екрана. Блок стартирай при зелен флаг; блок ЗАВИНАГИ, в който се изпълнява по време на цялата игра блок point towards "mouse pointer" и придвижване с 4 стъпки.
Този код има бъг. Ако прилепа докосне курсора на мишката, започва да се мята и трепти, което е нежелан ефект. Опитайте да го отстраните, като добавите блок if-then-else (ако-тогава-иначе) вътре в цикъла ЗАВИНАГИ на прилепа. Добавете към условието ако блок за усещане - допира ли показалец на мишката, а под него премести се с 10 стъпки. В областта иначе, сложете истинския код, който вече описахме.
2. Блок стартирай при зелен флаг; блок ЗАВИНАГИ, в който се изпълнява по време на цялата игра; блок изчакай докато променливата wait until Insects=25 и завършва с блок STOP - избрана опция в него other scripts in sprite.
3. Когато получа съобщение да се активира блока Stop - other scripts in sprite.
Ако не помните Допълнителни събития с Broadcast, вижте урока за него.
Насекомите
За да постигнем разнообразие в насекомите към добавения първо спрайт добавихме още костюми от различни възможности от библиотеката на Скрач.
Сова
Отляво. 1 - Това е началният сценарий. При старт на играта със зелен флаг, с блока отиди на позиция х:-203 и у:-127 искаме винаги да започва от една и съща позиция, вмъкнете и блок за разрешаване на движение наляво и надясно, за да може спрайта да се обръща в двете посоки. В противен случай спрайта ще се обраща надолу с главата, когато я насочвате наляво. С блок смени костюма - искаме винаги играта да стартира с първия костюм и блок покажи се. Предварително сме намалили размера на совата на 80%.. Умисшлено совата стартира в долния ляв ъгъл, за да може при старта на играта да имате разстояние от нея.
Отдясно. 1. Старт със зелен флаг; блок ЗАВИНАГИ, в който на всеки 0,3 сек да се сменя костюма на спрайта, за да се създава впечатление за летене и движение в крилата.
2. След старта на играта, следва блок за изчакване от 2.5 сек, времето, в което прилепа казва целта на играта. В този сценарий се контролира движението на совата. Сложете блок за point towards Bat - с това насочвате совата винаги към прилепа. Идеята с тази част е да не се случи совата да лети назад. Вторият блок е за плавно движение към случайна позиция за 3 сек.
3. Този сценарий е да контролира точките - събраните насекоми с променливата Insects. Блок Wait until Insects=25. Следва блок за Stop - other scripts in sprite.
Спрайтовете водно конче и скакалец
Декорът в играта