- за създаване и използване на собствени блокове;
- за работа с параметри на блокове;
Задача: Блок многоъгълник с два параметъра
Редактиране на собствен блок. Можете да редактирате вече създаден собствен блок – от контекстното му меню (кликнете върху него с десен бутон на мишката) изберете Редактиране/Edit.
Задача: Изчертайте красива розетка Като използвате блока многоъгълник, изчертайте ваша авторска розетка.
- Експериментирайте с комбинации от различни фигури.
- Задавайте големи стойности в блока направи дебелината на молива, за да изчертавате запълнени розетки.
Задача: Снежинки: Създайте дизайн на хартия за опаковане с основен елемент снежинка, която да променя големината и цвета си и да се появява на случайно място на сцената.
- Като използвате блока многоъгълник, създайте собствен блок снежинка с параметър дължина
- Използвайте блока избери случайно от ... до ... за избор на стойност на параметъра дължина на снежинката (от 5 дo 25), цвят и разположение.
Задача: Падащи снежинки: Създайте собствен блок, който да имитира падане на обекти (капки, снежинки) от горната част на сцената от случайна позиция. Използвайте/Свалете файла FallDown.sb3 в папка Scratch или проекта FallDown в студиото Компютърно моделиране 5. клас, изд. „Просвета“.
Какво е клонинг? Клонингът е идентично копие на герой и се използва, когато има нужда героят многократно да се появи на сцената и да се изпълни кодът му. Създава се от групата блокове Контрол с блока създай клонинг и най-често се използва с блоковете при старт като клонинг и премахни този клонинг.
Нашето решение "Падащи снежинки". При нас са падащи цветни капки.Нашето решение: Шевици
Сценарият представяме в две снимки. Първо създаваме 4 блока в категория Моите блокове. Всеки определя посоката на движение. Последната част от сценария е същинската, в която използваме Моите блокове.
Споделяме нашите решения на задачите от урока
Project in Scratch >>>
<- към тема 5.2, част 1 към тема 5.2, част 3 ->
Вижте още уроци от програмирай със Скрач ->.