Blocks Pick Random, hide, show, H, Y-position / Scratch basic programming 3

 Блокът Избери случайно

Този блок се намира в зелената категория ОПЕРАТОРИ. Функцията му е да създава случайнo число. Създайте нов спрайт Ghost. От костюми изберете активен този с вдигнатите ръце.








Време е да направите така, че този дух да се появи изведнъж, използвайки блоковете покажи се (show) и скрий се (hide). Между тях сложете блока изчакай 1 сек. (wait) Вместо 1 сек.  включете блока избери случайно. Въведете кода и го тествайте! Забавно е нали?!

Код за героя призрак







Код за кучето

Какво казва кода? При натискане на зеления флаг, изпълни блок завинаги, в който изчакай 1 сек. премести се на случайно място и излай.

Код за героя Дот








Код за Киран

Какво казва кода? При натикане на зеления флаг, цикъл завинаги, в който има изчакай 1 сек. и смени костюма си.









Код за духа

При стартиране със зелен флаг се скрий. Изчакай "случайно време от 1 до 10 сек"  и се покажи. Стоп на всичко.









X - позиция и Y - позиция

По време на програмиране е добре да знаете позициите на спрайтовете си и да контролирате това. То става с позиците по координатната система и по точно позция X и Y. В примера отдолу е сложен чек на двете позции за Дот героя, за да виждате по-добре къде се намира. Припомнете си, че стойностите по х са от -240 до + 240, което прави общо 480 единици. По y са - 180 до + 180, което прави общо 360 единици.











Блоковете мишка X и мишка Y
Тези блокове зе намират в светлосинята категория Сетива и връщат стойностите по х и у на курсора на компютърната мишка.










Най-използваният начин на тези блокове е да приравните позицията на героя йа същата позиция, където се намира показалеца на мишката. Това се използва, често при игри за мобилни устройства ( таблет, телефон, екран с тач скрийн), където героя следва пръста ви.

С този код, при натискане на зеления флаг
спрайта Дот следва курсора на мишката или пръста ви.
За да спре, трябва да натиснете СТОП.












Вижте и други уроци за програмиране със СКРАЧ ->.