- Autumn park
- English Alphabet
- Concrete texture (Image 1)
- Crackles texture
- Autumn bush
- Yellow maple leaf
- Yellow maple leaf 2
- Red maple leaf
1. Нека да започнем! Отваряме нов документ на фотошоп със следните стойности (File > New):
2. Вмъкнете снимката с есенна тематика, която може да е от посочения по-горе ресурс или да използвате ваша собствена, само се съобразете с размера на снимката и размера, който зададохте по-горе. (1600/1200). Обединете двата слоя в едно, на снимката и на фона (Background) чрез Command/Ctrl + E. Ако е необходимо използвайте инструмента за трансформация, за да съвпадне задния фон със снимката.
3. Нека да създадем 3Д текста, като използваме втория ресурс с букви от английската азбука.
Запишете файла и го отворете във фотошоп.
Време е да решите каква дума ще напишете и в какъв цвят ще са буквите ви. Ние изписваме "Leaf". Използвайте инструмента Lasso Tool (L) и изберете първата буква от избраната дума. Копирайте я и я поставете върху работата си. Ще се появи нов слой с буквата. Задайте име на слоя, ние задаваме име "Letter L".
Необходимо е да премахнем белия фон зад буквата. За целта използваме инструмента Magic Wand Tool (W). Убедете се за слоя в който работите. трябва да е на буквата. Кликнете с инструмента някъде върху бялото поле около буквата. Натиснете Delete. Белият фон изчезна.
Изберете инструмента за трансформация Transform tool (Command/Ctrl + T). Докато държите натиснат клавиша Shift, издърпайте единия ъгъл на буквата, така че да я доведете до желания размер и форма. След като сте готови натиснете Ентер, за да приеме програмата направената транформация.
Ако искате да смените цвета на буквата използвайте Adjustment Layers ( например Color Balance or Selective color). Ние за момента ще оставим червения цвят. В стъпка 15 ще направим промените в цвета.
4. За да създадем 3Д ефекта от слоя с буквата отидете на 3D > New 3D Extrusion. Когато фотошоп изкара съобщение за 3D workspace изберете ОК. Така 3D workspace на Photoshop CS6 е пред вас. Първо трябва да определим Ground Plane в която буквата ще бъде разположена. За да го направите изберете Scene в 3D panel и регулирайте позицията на Ground Plane използвайки иконите от Options bar.
Опитайте се да позиционирате равнина на земята (Ground Plane), така че да съвпада с хоризонталната повърхност, където ще поставите буквите:
Ако вашето фоново изображение се различава от нашата, трябва да изберете правилната позиция на заземената равнина(Ground Plane) от себе си.
5. Необходимо е да поставим текстура на буквата. Затова използваме следващия ресурс. Запишете го и го отворете в програмата.
Ще го използваме за предната и екструдирана част от буквите. "500 пиксела" в бара Опции, за да получите квадрат от 500 × 500 пиксела размер. Ние избрахме тази
област:
След като е бил избран, натиснете Enter и запишете текстурата. Име на файла "texture_front".
След като е бил избран, натиснете Enter и запишете текстурата. Име на файла "texture_front".
6. Трябва да приложим текстурата върху буквата. В 3D панела изберете “Front Inflation Material” и изберете панела със свойства за 3D- обекти. Този панел ще се отвори автоматично, когато превключите на 3D работно пространство. Намерете настройката Bump в панела със свойствата и изберете “Load
texture”. В отварящия се нов прозорец изберете текстурата, която бяхте подготвили в стъпка 5.(“texture_front.jpg”):
Bump настройка е отговорен за релеф, така че можете да зададете желаната степен на релеф чрез преместване на плъзгача. Настойте го до 20%. Тогава трябва да настроите мащаба и местоположението на текстурата. За да направите това, изберете иконата на папката, в непосредствена близост до Bump настройка и изберете "Edit UV Properties".
Вертикална и хоризонтална скала (V Scale и U Scale) са
основните параметри,
които трябва да се
коригират. Параметри U офсет и V Offset са отговорни за изместване на текстурата, можете да ги настроите както вие искате.
7. След това трябва да добавите текстура към екструдираната част от буквата. За да направите това, отидете на 3D панел, изберете "Extrusion Material" и зареждане на една и съща текстура ("texture_front.jpg") за Bump параметър също.
Увеличете Bump стойност до 25% за екструдираната част на буквата. По същия начин, както направихме в предишната стъпка, за редактирате свойствата на текстура: Кликнете върху иконата на папката до Bump настройка и изберете "Редактиране на UV Properties." Аз използвах следните стойности:
Може да видите, че променям цвета на розово, за да видите по-добре промените, които правим.
8. Сега е време да направим промени в буквата и нейното разположение. Отиваме в 3Д панела и избираме буквата. Може да видите трите оси, които се появиха върху буквата. Вие можете да раздвижите осите си и да завъртате, както желаете. Има икони на осите, които може да използвате.
В същото време може да движите буквата. Тя се намира в куб, в който може да извършвате също промени.
Когато преместите курсора на една страна на куба, движението ще се осъществява само в една равнина (тя ще бъде оцветена в жълто). Ако искате буквата да се намира на повърхността, не мърдайте буквата по вертикалната ос (Y). Ако забележите, че буквата е отишла твърде нагоре или надолу, отидете на 3D> Object Snap на Ground Plane - буквата ще бъде отново на повърхността и въртяща се по оста на Properties панела в Координати раздел. Ако не знаете как да се върне буквата в първоначалното си положение за конкретна ос, просто зададете ъгъл на въртене на съответната ос на 0 градуса:
Вече знаете как да работите с 3Д обекти и да променяте позицията им. Вече може да разположим буквата върху основата ни и ако е необходимо да променим размера й. Ето нашият пример:
9. В този етап ние ще работим върху външния вид на буквата - коригираме стойността на екструзия; и в следващия етап регулираме откоса. Mesh раздел за настройка на дебелината на писмото. Стойността на Extrusion Depth правим да е 250, но вие можете да използвате друга стойност, ако искате. Също така параметрите Catch Shadows и Cast Shadows трябва да бъдат отметнати. Ние ще се нуждаем от тях, когато поставяме източници на светлина.
10.Сега е време на регулираме ъгъла, откоса на буквата. Отиваме в Properties panel > Mesh section и правим експеримент, как ще ни хареса най-много.
Отиваме след това в Cap section и зибираме Contour of the Bevel (Cove – Deep):
11. Задаваме extrusion color. Също така материала.От 3Д панела избираме Extrusion Material и избираме Properties panel.
Ние избираме цвят: #f25646
Ние избираме цвят: #f25646
Може да експериментирате и с други настройки, като например Specular (той се отразява на остротата / контраст на текстура) и осветеност (това се отразява на яркостта на страничните ръбове). В нашия случай имаме следните стойности: Specular цвят - # 645858, Осветление цвят -
# 290816.
Източник:
http://psd.tutsplus.com/tutorials/text-effects-tutorials/autumn-themed-3d-text-effect/