MS Excel - първи стъпки; Workbook - Работна книга, Open, Save As, Close

В този урок ще научите:
- Стартиране на програмата Excel през старт бутона;
Отваряне на съществуваща работна книга;
Затваряне на работна книга;
Прибавяне на програмата Excel в лентата със задачи;
Създаване на нова работна книга;
Съхраняване на работната книга.

Работната книга/Workbook е друга дума за вашия Excel-файл. 

Видео-инструкция към урока:


Стартиране на програмата Excel през старт бутона

MS Excel е мощна програма за управление на електронни таблици.

Excel се стартира като Натиснете бутона Start от лентата със задачите. Отваря се прозореца с всички програми, които са подредени по азбучен ред. Отидете на буквата E и изберете програмата Excel. 

Когато стартирате Excel, щракнете върху Празна работна книга, за да създадете работна книга на Excel от нулата.
Отваряне на съществуваща работна книга
За да отворите работна книга, която сте създали в миналото, изпълнете следните стъпки.
1. В раздела Файл щракнете върху Отваряне/Open.
2. Показва се списък с наскоро използвани работни книги. Можете бързо да отваряте работна книга оттук.
3. Щракнете върху Browse ("Преглед"), за да отворите работна книга, която не е в списъка.
Затваряне на работна книга
За да затворите работна книга (и Excel), щракнете върху горния десен Х. Ако имате няколко работни книги отворени, щракнете върху горния десен Х затваря активната работна книга.
Затворете работната книга на Excel
Може да затворите само файла, без да затваряте програма Excel. Щракнете в командното меню File, изберете командата Close

Прибавяне на програмата Excel в лентата със задачи

Ако често използвате Excel, можете да направите следното:

1. От бутона Start от лентата на задачите отидете на програмата Excel, с десен бутон на мишката кликнете върху иконката на програмата.

2. Появява се контекстно меню, изберете  More, а от падащия списък щракнете с ляв бутон на Pin to taskbar.

В лентата на задачите имате бутон за бърз достъп до програмата Excel.

Създаване нова работна книга
Понякога искате да започнете отново. За да създадете нова работна книга, изпълнете следните стъпки.

1. В раздела File (Файл) щракнете върху New (Нови).

2. Щракнете върху Blank workbook.
Изключете началния екран - за напреднали
Когато стартирате Excel, той показва начален екран, който изброява наскоро използваните Excel файлове и шаблони. За да пропуснете началния екран и винаги да започнете с празна работна книга, изпълнете следните стъпки.
1. В раздела Файл/File щракнете върху Опции/Options. 
2. Премахнете отметката "Показване на началния екран при стартиране на приложението"/'Show the Start screen when this application starts.
3. натиснете ОК

Съхраняване на работната книга

При стартирането на нова работна книга, името ѝ по подразбиране е Book1, което се вижда в заглавната лента на работното поле. Задайте име на файла. Отидете в менюто File, изберете Save as / запиши като, изберете папката, в която ще съхраните файла. Дайте му подходящо име и изберете за тип на файла Excel Workbook. Натиснете бутона Save / Запази.


Продължете към  упражненията