Мартеница на фотошоп / Martenitca photoshop

Честита Баба Марта!
Един чисто български празник, на който се кичим с червено-бели мартеници, символ на здраве, усмихнатост, плодовитост и всичко, което е добро за Българите.

Реших да направя една мартеничка на фотошоп. Не съм добра все още в тази програма, но исках да си направя моя мартеничка...
Ето и опита ми.


Отварям нов документ във фотошоп със следните параметри: 500 Px / 500 pх, background транспарент, кръстих си го мартеница и започвам работа.
Създавам си нов слой, в който с инструмента Custom Shape си правя класичексата панделка, която има почти всяка мартеница. Ето резултата:
Цвета на червеното, което използвам аз е # c90c10. Виждате в реда на слоевете се появи нов слой Shape 1. Това от същия инструмнет  Custom Shape избирам нова форма, която ще използвам за нещо катио понпони/топки/звезди на мартеничката...
Първата форма ми е бял цвят...
Втората е същата, само, че цвета й е червен.
Знаем, че връвта на мартеничката е червено-бяла. Затова на моята мартеничка, на възела й, ще изрисувам бели линии, които да й придадат червено-бяла шарка...
Инструмнета е Brush Tool (B клавиш). Увеличавам си малко обекта с лупата инструмента. И започвам да рисувам. ГОлемината на четката ми е 4 px. И изрисувам, където смятам за необходимо. Следващата ми стъпка е да направя нов слой, в който да изпиша Честита Баба Марта!  А именно използвам инструмента Horizontal Type Tool (T клавиш).

 Кликам върху новопоявилия се слой и той се преименува на Честита Баба Марта! Сега ще гледам да оформя малко по-добре текста ми.
Леко извивам текста от лентата на Horizontal Tool / Create Warped Text . Бутона стоящ в дясно на цвета за букрите. Символа му е Т и под него има малка извита дъга.
Идвам до момента да запиша работата си. През Save As избирам формата на снимката ми / разширението след точката да е .gif
Кръщавам си рабоата и натискам ок. Излиза още един прозорец - Indexed Color. Вижте го долу на снимката.
Натискаме отново ОК. Излиза още един прозорец за опциите на gif. Normal избираме.
Ето резултата гледайки снимката на Irfan View.
При запис формат .tif задаваме трансперант за фон/прозрачност и ето какво имаме:
Факт е, че след като сте работили на фотошоп, форматите под които можете да запишете работата си са много, аз ви давам само два от тях.

За слагането на фон зад мартеничката избирам една снимка с цветя:
Отватрям във фотошоп. Копирам я, и след това я премствам във работния файл с мартеницата. СЛагам я като слой, над backgrounda и ето резултата.

Имаме си наша картичка с мартеничка.  Честит празник и много усмивки!